Collage-prijs

De Stichting Andrée en Pierre Arty organiseert in 2022 de derde editie van haar Collage-prijs. Met deze wedstrijd wil de stichting de collage-kunst onder de aandacht brengen en actuele kunstenaars die actief zijn op het terrein van de collages steunen.

De prijs werd in het leven geroepen als eerbetoon aan de kunstenares Andrée Arty en wordt elke drie jaar uitgereikt. De eerste prijs ter waarde van 7.500 euro is te besteden aan de productie en uitgave van een catalogus van het (collage)-werk van de winnaar.

De tweede en derde laureaat worden beloond met een waardebon van resp. 2.500 en 1.500 euro om in samenwerking met de Stichting Andrée en Pierre Arty hun werk te laten inkaderen.

Geïnteresseerden kunnen inschrijven via dit formulier (2022_Inschrijvingsformulier_collage_prijs_arty.docx).

Download hier het reglement van de wedstrijd.

De jury, samengesteld uit Serge Servillòn, directeur van het Felix De Boeck museum, Lut Maris van de kunstgalerij De Mijlpaal in Knokke en Heusden-Zolder, Emelyne Duval, winnares van de eerste editie en kunstrecensent Yves de Vresse, beoordeelt de ingezonden werken. In de loop van de maand november worden de laureaten bekendgemaakt.