Categorieën
Collage-prijs

Collage-prijs van de Stichting Andrée en Pierre Arty

Op 9 november 2016 reikt de Stichting Andrée en Pierre Arty voor de eerste maal de prijs uit voor een hedendaagse kunstenaar actief op het terrein van de collages. Deze prijs is als eerbetoon aan de kunstenares Andrée Arty in het leven geroepen en wordt elke drie jaar uitgereikt. De prijs bestaat uit een geldsom van 5.000,00 euro te besteden aan de productie en uitgave van een catalogus van het (collage)-werk van de prijswinnaar.

Kandidaten die in de periode van 15 mei 2013 tot 15 mei 2016 regelmatig collages hebben gecreëerd kunnen hun dossier inzenden. Ook diegenen die het werk van anderen onder de aandacht van de jury willen brengen, worden daartoe uitgenodigd.

De sluitingsdatum voor de kandidaturen is vastgesteld op 31 augustus 2016. Klik hier voor meer informatie over procedure en wijze van aanmelden.

De prijsuitreiking zal plaatshebben op 9 november 2016 in Brussel. Ter gelegenheid van de prijsuitreiking is er ook een tentoonstelling.