Categorieën
Collage-prijs Emelyne Duval

Arty Prijs gaf artistieke carrière van Emelyne Duval een ware boost

Emelyne Duval die de eerste editie van de Collage-prijs Stichting Andrée en Pierre Arty in 2016 won, getuigt met veel enthousiasme over de boost die haar carrière kreeg met deze prijs die een geldsom van 5000,00 euro vertegenwoordigt en waarmee een rijkelijk geïllustreerde catalogus van haar werk werd uitgegeven.

“Sinds de uitgave van deze catalogus zijn er zoveel zaken gebeurd: tentoonstellingen, publicaties, evenementen… alleen maar positieve zaken!” schreef ze eind vorig jaar in een lange brief aan de stichting.
TV Antenne realiseerde ook een leuke reportage over de jonge Henegouwse kunstenares en een van haar collages werd gekozen voor de cover van de publicatie « Belgique, terre d’Aphorismes ». van Michel Delhalle, uitgegeven bij Cactus.

De artieste bekwaamt zich ook verder in het fijnere tekenwerk. Op haar website kunt u kennis maken met haar vaak ondeugende tekeningen en dit jaar staat er ook een boek op stapel over de surrealistische dichter Achille Chavée, wiens gedichten ze illustreerde met tekeningen en collages.