Categorieën
Collage-prijs Emelyne Duval Tentoonstelling

Prijsuitreiking in La Maison Losseau

Op donderdag 9 november 2017 was het feest in het Bergense Maison Losseau. Emelyne Duval, de winnares van de Collage-prijs van de Stichting Andrée en Pierre Arty, ontving tijdens een korte plechtigheid het eerste exemplaar van een catalogus waarin haar werk van de jongste 10 jaar rijkelijk wordt geïllustreerd.

Deze publicatie die in 500 exemplaren werd gedrukt, is de verdiende prijs die de jonge kunstenares uit Elouges won naar aanleiding van de eerste editie van de Collage-prijs van de Stichting. Emelyne was duidelijk in de wolken toen de voorzitter van de raad van bestuur van de stichting, Jean Marie Mommens, haar jonge talent loofde. Jurylid en kunstrecensent Yves de Vresse verduidelijkte aan het kunstzinnig publiek waarom Emelyne zo goed als volmondig uit de tientallen inzendingen werd uitverkoren.

De aanwezigen werden door de directrice van La Maison Losseau, Françoise Delmez, tevens vergast op een korte inleiding over het prachtige ‘art nouveau’ herenhuis waar ze te gast waren en hadden ruim de kans om de onlangs gerestaureerde vertrekken te bezoeken. Daarna werden ze in de foyer niet alleen getrakteerd  op een drankje en een hapje maar konden ze ook recent werk van Emelyne Duval en enkele werkjes uit het archief van Andrée Arty bewonderen.